reklama

Najnezodpovednejší prvovolič

Poďme nadávať na prvovoličov. Na ľudí, ktorí volia, aj keď niekedy úplne zle. Čo s nimi? Nejako ich potrestať alebo čo? Alebo vychváliť? Dnes by som rád jedného prvovoliča predstavil. Jedného divného, konkrétneho a úprimného. Volá sa Stano a píše tieto riadky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Tak, ako viacerí ľudia na týchto blogoch, zaujímam sa o politiku. Napredovanie niektorým smerom, dôležité rozhodnutia, koalície, rôzne spôsoby riešenia jedného problému. Bolo tomu tak vždy?

Narodil som sa v Československu, v tom staršom režime. Ak si niečo pamätám z vecí pred 1.1.1993, tak sú to maximálne kratučké útržky z mojej detskej hlavy. Reálne môžem povedať, že si nič aspoň trochu dôležité nepamätám. Prvých niekoľko volieb som neovplyvnil. Nemal som ani ako a neviem, či rodičia boli voliť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z recesie som volil Jána Slotu. Áno, je to tak. Bolo to v roku 2006 a "moja strana" sa dostala do parlamentu aj do koalície so Smerom. Už vtedy som vedel, že Smer nie je dobrou voľbou, no kto je tá dobrá voľba, to som vôbec nevedel. Dal som si svoje volebné oblečenie, umyl zúbky a dal som hlas. Neviem, aké číslo mala tá strana, no viem, že som tam prišiel, niečo povypisoval, hodil do urny a tým to končilo. Nejako extra som sa o priebeh volieb nezaujímal, nevidel som žiadne grafy prieskumov a keď som zistil, že začne vláda Smeru, tak som z toho nebol nadšený.

Počas vlády trojkoalície s tromi kráľmi (Fico, Mečiar, Slota) som čoraz viac zisťoval, že som volil zle. Chcel som srandu? Nuž, sranda veľmi nebola. Doteraz sa mi celkom pozdávajú niektoré Slotove výroky, odviazané a vtipné, no tých je čoraz menej a nelogických kecov je čoraz viac. A najrôznejších bordelizmov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo si o tom myslím teraz, s odstupom času? Myslím si, že som bol skutočne nezodpovedný prvovolič. Nezaujímal som sa o politiku a dal som hlas niekomu, kto môže byť vtipný. A ten niekto aj v niečom vtipný bol, no tých trápnych vecí bolo... fakt veľa. A som rad, že niektoré nezmysly, ktoré táto strana vyprodukovala, neprešli ďalej. Keby sa vrátil čas, tak volím nejakú inú stranu.

Odporúčam prvovoličom, všetkým ostatným voličom i nevoličom, aby voliť išli a dali hlas na základe dobrého programu, zdravému rozumu atď, nie z recesie. Mám rád recesiu, rád o nej píšem, no voliť z recesie niekoho? Nie, ďakujem, z toho som už vyrástol.

Stanislav Hoferek

Stanislav Hoferek

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Optimista, úprimný blázon a človek, ktorý chce zmeniť svet k lepšiemu. Niekedy drzý a často hľadajúci vo všetkom nejaké súvislosti. Preferujem dialóg a kompromis pred inými riešeniami. A nemám rád spamovacích magorov, náboženských fanatikov či "expertov na život" :) Som autorom rôznych textov, medzi obľúbené patrí trilógia Vodná planéta. Zoznam autorových rubrík:  filozofia a názoryKnihyPolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu